söndag 30 november 2008

1.a advent!

Har inte allt i konkret material till mina sagor, sånger och ramsor för jag har inte hittat det att köpa. Än del går nog inte att köpa. Så jag har fått tagit hjälp av bilder istället, framför allt i julsångerna och verser mm. Men har ni andra tips hur jag kan göra så dela gärna med er.

"När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent"



Jag har gjort en adventljusstake av cenit lera, så kan jag byta ut ljusen efter som. Dörren som står på glänt fick jag rita då jag inte hittat en liten riktig dörr.

Ha en trevlig advent!
Kram Pim

2 kommentarer:

Anonym sa...

En legodörr kanske kan fungera!? Tack för alla roliga tips. Har hittat mycket användbart här. /Helena

Sagolandet sa...

Tack!
Ska se om det finns någon i legolådan.
Kram Pim