tisdag 25 november 2008

Snö!

Härligt med snö och hoppas att den ligger kvar länge.
Här kommer en sång om en snögubbe. Förut hade jag gjort en snögubbe av gipsbindor som jag hade lindat runt ballonger i tre olika storlekar och limmat ihop dem. Jag hade gjort en hatt och morots näsa av papper. Men efter ett tag så mjuknade gipset och började "säcka" ihop så jag fixade till det på detta sätt istället.


(En playmobil snögubbe.)


(Från Kinderägg)

så blir han mindre....


...och ännu mindre...

...så var det ingen snögubbe kvar.

Hela texten för den som vill ha:

Det var så roligt jag måste skratta
det stor en snögubbe på vår gård
Han hade knappar och morotsnäsa
och svarta hatten den var för stor
Det börja töa så allting smälte
först ramla knappen, sen näsan av
sen blev han mindre och ännu mindre
sen var det ingen snögubbe kvar

Kram Pim

Inga kommentarer: