lördag 1 november 2008

Gammal dator.

Visst är det kul att få barnens leksaker när de vuxit ifrån dem för att ha till sagor. Men det är inte lika roligt (för mig) när de tar min leksak (datorn). Men det var enda lösningen i vårt fall så jag har fått flytta bilder och dokument, letat fram mina favorit sidor på Internet och lägga in dem på denna "ärvda" dator. Så jag ska se om det fungerar att hämta bilderna.

"Detta är ett tamt litet djur
som har en mjuk päls
och lå
nga öron.
Du kan ha den i bur
både ute och inne.

Den tycker om att äta morötter"

(En kanin)

Puh, det var inte lika lätt att lägga in bilder på denna dator.

"Det här djuret brukar spinna
och så jagar den gärna råttor.
Den lapar i sig mjölk
och så "säger" den mjau"

(En katt)

Om jag ser att barnen inte kan efter att fått ledtrådarna så brukar jag ge dem mer så att de alltid klarar av att gissa vilket djur det är.

"Det här djuret har inga ben
den slingrar sig fram.
Den luktar med sin tunga
"



(En orm)

Hu, det var jobbigt så det blir bara dessa bilder nu.

Kram Pim

Inga kommentarer: