fredag 19 december 2008

Fortsättning...

...på min saga om renen.

Renen fortsatte att ensam gå i skogen

då det ramlade ner en nöt bredvid honom.

Renen tittade upp och där såg han

något litet brunt och lurvigt

som satt på en gren.

- Hej vem är du? Frågade renen.

- Jag är ekorren och vem är du? Sa hon.

- Jag är renen, ska vi leka? frågade renen

- Nej, för jag måste samla nötter

så jag har mat hela vintern, svarade ekorren.

- Men jag kan hjälpa dig om du vill? Sa renen

- Kan du hoppa i träden

och plocka nötter? Frågade ekorren.

- Nej, det kan jag inte, svarade renen.

- Då kan du inte hjälpa mig,

sa ekorren och hoppade vidare.

- Jaha, då får jag leta efter

någon annan att fråga,

tänkte renen och gick vidare.


Vi sjunger också "Ekorre, ekorre, viftar på sin svans"


Kram och hoppas vi syns i morgon, Pim


Inga kommentarer: