måndag 22 december 2008

Jul ledigt?

Här kommer slutet på sagan om den "Ensamma renen"

Han fortsatte att gå ensam fram på heden

då han mötte en tomte

som kom dragande på en släde

med massor av packet.

- Hej, vem är du? Frågade renen.

- Hej, jag är tomten och vem är du? sa tomten

- Jag är renen. Ska vi leka? Sa han

- Nej, jag har inte tid för snart är det jul

och jag måste hinna lämna alla barns paket.

- Men jag kanske kan hjälpa dig om du vill, sa renen.

- Kan du dra en släde full med paket då? Frågade tomten.

- Ja, svarade renen, det är jag bra på att göra.

- Okey, då får du hjälpa mig, sa tomten.

Så kan vi först dela ut alla barnens julklappar

och sen leka tillsammans,sa tomten.

- Tack, Vad glad jag blir! sa renen

och hjälpte tomten att dra släden med alla paket.

Från den dagen var tomten och renen

alltid tillsammans och hjälpte varandra varje dag

och renen var inte ensam längre.




Tomten som satt på släden köpte jag på Coop förra året. Vet ej om den finna att köpa där i år. Men en liknande såg jag på Rusta med då satt tomten på en bänk i stället. Kanske den finns på ett annat Rusta.

Kram Pim

Inga kommentarer: