onsdag 14 januari 2009

En favorit!

Jag tycker om att läsa om "Bu och Bä" av Olof och Lena Landström.

Idag kommer jag att börja visa "Bu och Bä i blåsväder" Nu har jag mycket smådetaljer med men det är för när jag arbetade med ett barn så uppmärksammade hon smådetaljer och frågade om jag inte kunde köpa/skaffa/göra. Det ville jag göra för vi arbetade med en del av sakerna också. Jag fick mina föräldrar engagerade och de hjälpte mig att fixa det.
Så återigen, tack mamma och pappa!


Mina dockor köpte jag på Akademibokhandeln i Stockholm men de finns att köpa på andra ställen. Här kommer några förslag men det kan skilja i pris:

Hjelm förlag

Barnbokhandeln

Barnens bokklubb

Okey, nu börjar sagan!

Bu och Bä ska gå ut och handla mat!


Min mamma har stickat mössa, halsduk, vantar och tröjor.
(Jag hade själv inte kunnat sticka en fingertuta)

De tar sparken


Förra året letade jag efter en spark men hittade ingen så jag tog en kälke.
Men i år hittade jag först en på "Jysk" med en tomte på. Jag bad min pappa köpa den när han var ute och handlade. Och snäll som han är så skulle han göra det men när han såg den i affären tyckte att han kunde göra en istället och sa:" Det kan inte vara så svårt." (Nähä du, tänkte jag) så han köpte ingen utan gjorde en istället. Tack pappa för den fina sparken!


Sen hittade jag också en liten på "Panduro". Hade den som mall.


Bu och Bä kan åka på den lilla sparken också.

Fortsättning följer...

Kram Pim

Inga kommentarer: