måndag 19 januari 2009

Fordonsång!

Denna "Fordonsång" känner ni nog igen från Ingelas lekstuga
Barnen på min avdelning tycker mycket om den.

"Jag har en liten traktor
och den går jättebra

med den så kan man gräva

och köra varje dag"



"Jag har en liten brandbil...osv


"Jag har en liten polisbil..."


"Jag har en liten ambulans..."


"Jag har en liten buss.."


"Jag har en liten sopbil..."


Jag hade alla fordon i en låda på vinden utom sopbilen. Så jag gav mig ut på jakt efter en sopbil och det var inte det lättaste. Hittade bara playmobil och duplo lego sopbilar och de var väldigt dyra. Ville inte köpa så dyra saker till ett fordon i en sångpåse men så hittade jag tillslut denna lilla fina sopbil. Den fann jag på mitt Maxi och kostade bara 15:- Jag passade på att köpa en ny buss också.
Jag har små gubbar också till några av verserna

Det kommer flera...men inte idag.
Har saker att fixa!

Kram Pim

Inga kommentarer: