söndag 25 januari 2009

Snickra?

Den här sången fixade jag saker till i höstas. Har bara haft den som sång med flanobilder. Jag hittade billiga verktyg i en affär. Som ni kanske förstår så handlar det om:

"Jag hamrar och spikar"

...och bygger en...

...bil eller...

...en båt eller någonting annat.

Jag sågar

Målar med tjockt och...


..med tunt.

Sen är bilen klar att köra.

Jag har ingen fil. Har letat efter en leksaksfil men inte hittat, ville varken köpa en fotfil eller en riktig fil. Så jag får leta vidare...

Kram Pim

2 kommentarer:

Emy sa...

åh va fint... Jag gillar skarpt att du tagit en bred och en tunn pensel för att illustrera sången. :-)
Leksaksfil vet jag att vi har på mitt jobb, den har följt med i en sån där leksaks verktygslåda eller verktygsbälte... Men jag har inte sett att man kan köpa dem separat nånstans...

Ha det bra!

/Emy

Sagolandet sa...

Tack för tipset!
Kommer att kolla extra noga i leksakslådor framöver.
Kram Pim