lördag 7 februari 2009

Gillar denna saga!

Denna saga "Musen och äpplet" började jag göra för många år sedan efter att ha hittat lite information om från Ann Granbergs bok: Småbarns sagostund. I boken finns bara rekvisitan men inte hela texten. Jag började leta runt om jag kunde hitta texten men gick bet. Tillslut skrev jag till Ingela på Ingelas lekstuga och bad om hjälp - och någon vecka senare kommer ett mejl från henne och en engelsk text till denna saga. Jag översatte texten och gjorde klart sagan.
Tack Ingela, för att du hjälpte mig att få tag i sagan. Texten hittar ni hos Ingela:

"Musen och äpplet"

En mus sitter och väntar på att äpplet ska ramla ner

Så kommer det en höna

och en gås,

en get,

och tillslut en ko som alla vill vänta på att äpplet ska ramla ner.


De tröttnar tillslut på att vänta och alla kommer med olika lösningar på att få äpplet att ramla ner...
Men musen har den bästa lösningen och får tillslut äta upp det goda äpplet

// Pim



Inga kommentarer: