måndag 2 februari 2009

Rea

Idag åkte jag in till vår vackra huvudstad i ett ärende. Efteråt gick jag in på Åhlens för att leta efter en sak men den var slut. (Men tack för tipset L.T) Men hittade något som jag absolut inte skulle ha!

Platta kartongpapper (eller vad jag ska kalla det)
men som blir ett...

...hus.

I detta lilla hus fick sången:
"I ett hus vid skogen slut, liten tomte tittar ut"
flytta in.
Även "Hoppe,hoppe hare" får bo där.

Men det fanns stora kartong-hus också

Det blev ett grönt

och ett vitt hus.

Jag som börjat ha mina saker i påsar för att kartonger tar så mycket plats och så får jag syn på dessa. Men det blev bara tre stycken och det var "Rea", den lilla kostade 25:- och de stora kostade 32.50 st.
Vilka som ska bo i de två stor husen, eller stugorna, återkommer jag med.

//Pim

2 kommentarer:

Helena sa...

Åhh, nu MÅSTE jag gå till Åhléns i morgon och se om de även finns i Göteborg... Jag som har köpförbud. Tur att sådana kan hävas :-)
Tack för tipset!

Sagolandet sa...

Hoppas du hittar, glömde skriva att det är "MUJI" ett märke. Jag var inne på tre Åhlens och de fanns på två av dem.
//Pim