söndag 1 mars 2009

Förlåt!

Jag har haft lite blogg torka därför har jag inte lagt in något.

Jag längtar till våren men hos mig har det kommit massor av snö den sista tiden, vackert men kallt. Här kommer en snöflinge ramsa.

Fem små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill ut och yra!
Så blev det bara fyra.

Fyra små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill inte vara med!
Så var de bara tre.

Tre små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill ut och gå!
Så var de bara två.

Två små snöflingor satt på ett tak.
Så var de bara en.

En liten snöflinga så ensam var.
Den blev en istapp,
och så var de inga kvar.

Jag har haft ett vitt plasttak men då har man inte sett snöflingorna, så jag klippte ut en bit svart kartong och satte över taket. (Kan nog bara ha kartong tak)
Snöflingorna är bordsdekorationer och istappen har jag tagit lite laminat plast och klippt ut som en istapp och satt lim på så det får en lite rundare form.

// Pim

Inga kommentarer: