måndag 30 mars 2009

Hej!

När jag ändå höll på att göra en myrstack så passade jag på att göra ett berg också. Detta berg är gjort på samma sätt men med en annan form bara.

Jag målade den med grått både på utsidan och insidan. Innan den gråa färgen hade torkat tog jag svart och duttade på de gråa, så blev det så här.

Detta berg är till:

Högt upp på berget där bor det tre troll,
Trollefar och Trollemor och lilla Olle-Bolle.

"BUU",
säger Trollefar,
"BU" säger Trollemor,
men den lilla Olle-Bolle
han säger bara
"Buuuu".



För ca 15 år sedan köpte jag en hel påse med troll som inte var så dyrt men jag har inte sett att det går att köpa så nu. Bara ett troll och det kostar då lite pengar om man ska köpa flera. Är det någon som vet om det finns storpack att köpa så kan ni väl skriva i kommentarer.

//Pim

Inga kommentarer: