torsdag 5 mars 2009

Skitsnack!

Denna saga har jag fått tips genom "Sagokistan" Jag kan inte länka till den hemsidan men sök på google om du inte redan känner till den.

Men nu till skitsnacket, sagan heter "Det var det fräckaste" av Werner Holzwart och den finns att köpa på mitt Maxi.

Det handlar om en mullvad...

...som kryper ur sin håla...

...och får något brunt avlångt rakt i huvudet.



...

När jag skulle göra denna saga så letade jag länge efter en mullvad men jag hittade ingen. Tillslut gjorde jag en själv.
Jag hade en liten mus från Schleich, som jag tog bort öronen på. Klippte av svansen och ritade med en svart spritpenna över den gråa "musen"och målade rosa på nosen, Klar

Men efter jag gjort min mullvad så har jag hittat 3 olika sorters mullvadar.
Den ena hittade jag i en affär som heter Stockholm, där fanns den i ett rör med olika små plastdjur.
Den andra hittade jag i en bokaffär, en mjuk mullvad ca 10 cm
Den sista hittade jag också i en bokaffär och det var en i plysch mullvad med något brunt, avlångt på huvudet.

Det bruna avlånga har jag gjort av cenitlera

// Pim

Inga kommentarer: