söndag 26 april 2009

Första i blom!

Blir vitsippan men inte i naturen utan på min blogg. Men det var den som jag höll på att "fnula" ihop igår. Mycket tid gick åt att fundera hur jag skulle göra den. I filt, tyg eller cenitlera, med najtråd, ståltråd, spritpenna eller hobbylack mm. Tankarna var många och ändrades efter som jag höll på. Men här är det som jag till slut använde.

Klippte ut sex vita kronbad i filt och en grön liten cirkel att ha i mitten.

Limmade fast tre kronblad på den lilla gröna cirkeln.
Sen tog jag gul sytråd och knöt en knut i änden av tråden. Trädde den i den gröna cirkeln men sparade 5 mm och tillbaks upp igen. Klippte av och sparade 5 mm av tråden på denna sida också. Gjorde så här ca 10 ggr så att det blev små pistiller.

Limmade fast de tre sista kronbladen och så var blomman klar.
Visar hur jag gjorde bladen imorgon för det är kö till denna dator.

//Pim


Inga kommentarer: