söndag 10 maj 2009

Fler vänner!

Som bor i Sjumilaskogen är ju:


Sorken
Kanin

Kängeru

Lille Ru



Så här är texten:


I sjumila skogen finns just här,

har Christoffer Robin nämt.

Att den är förtrollad tror jag nog

och Christoffer leker där jämt.

Och Ior en åsna bor där med

och Kängru och lilla Ru,

Kanin, lilla Nasse och många fler

men bäst är förstås Nalle puh.

Hej Nalle Puh, hej Nalle Puh,

vad är det för äventyr du ska ut på?

Hej Nalle Puh, hej Nalle Puh,
du din goa dumma gamla björn."

Men Tiger finns inte med så jag skrev om texten lite:

I sjumila skogen finns just här,

har Christoffer Robin nämt.

Att den är förtrollad tror jag nog

och Christoffer leker där jämt.

Och Ior en åsna bor där med

och Kängru och lilla Ru,

Kanin, lilla Nasse och Tiger med

men bäst är förstås Nalle puh.

Hej Nalle Puh, hej Nalle Puh,

vad är det för äventyr du ska ut på?

Hej Nalle Puh, hej Nalle Puh,

du din goa söta gamla björn."

Det jag ändrade kan ni se som omarkerat och kursiverat. Jag ändrade också "Dumma" för jag tycker inte om att använda det ordet.

Några barn märkte att jag ändrat och jag berättade varför, några ville sjunga den ena och några den andra, så nu sjunger vi båda verserna.

//Pim

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Pim!

Min dotter uppmärksammade att det inte finns någon bäver med i Nalle Phu. Den du har kallat bäver heter egentligen sorken. Hon hade väldigt roligt här hemma när hon läste det här.

Jag har fått ditt brev på mailen, jag svarar dig inom de närmaste dagarna.
Hare bra.

Kram.
//Maria.