fredag 12 juni 2009

Lite tankar!

När jag skapar en ny sago/sång påse så fixar jag nya saker till den, jag lånar inte saker från någon annan påse. Det kanske är lite onödigt att köpa tex en ny katt om jag har en redan. Men jag vill inte hålla på att blanda sagor och så kanske det saknas i en annan när jag ska ha den. Även ett sätt för mig att ha ordning på alla mina påsar.

Men detta är bara hur jag gör, ni andra kanske är mycket bättre än mig på att hålla reda på vart ni lånar saken.
Samtidigt tycker jag om och gå i vissa affärer och leta efter saker till sagorna, framför allt om jag också hittar saker som jag behöver. Konstig upplevelse men härlig för mig.

Ett annat sätt för mig att hålla ordning på mina påsar är också att jag satt fast lappar på påsens snöre med vad det är för saga, som en namnlapp. Ibland får även texten till sången sitta på utsidan. Ibland är texten i påsen.

Som på denna bild så finns både en "namnlapp" och texten med men jag har vänt dem upp och ner.


Jag försöker också tänka på hur påsen ser ut och vad som finns där i. T ex så är sången/sagan om Gullefjun i en gul påse men detta fungerar bara ibland.

Vad som finns i påsen ovanför får du förhoppningsvis se i morgon.

//Pim

Inga kommentarer: