onsdag 29 juli 2009

Kameran tillbaks!

Så nu kan jag fotografera igen.

Eftersom det har varit lite regnigt så har jag färglagt istället.
Bra för då blev jag klar med dammsugaren.

Färdig!!!!


Men hur gjorde jag! Lite repris bilder.

Jag sågade ut en träbit och täljde fram på den och rundade av kanterna lite och slipade den.


Tog en rundstav (heter det rundstav? tror det).
Sågade ut två små hjul av den och slipade.
(Borrades hål i mitten på rundstaven, innan jag sågade ut hjulen, med en liten nubb spik. Inte jag men min pappa)


Täljde ett munstycke av den liten bit och satte fast en blompinne i den.
Min pappa fick också hjälpa mig med att borra ett litet hål och limmade fast dem och satte fast en liten nubb längst fram.


Han fick också borra ett hål i dammsugardelen och limmade fast ett snöre.
I den andra delen tejpade han med silvertejp.

Målade munstycket och snöret med grå färg.
Så blev det en väldigt billig dammsugare.


//Pim

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra gjort!

Hälsningar från soliga Alingsås