måndag 24 augusti 2009

Förberedelser...

Bä studerar kartan innan de ska till skogen och...


Bu packar deras ryggsäckar


med "muggar",


smörgåsar,

en flaska,

en kniv


och något att sitta på.

Sen tar de sina korgar och ger sig av till skogen


Glasen har jag fått av ett barn på förskolan. Jag berättade denna saga för barnen men utan glas. Så dagen efter kom en flicka och gav dessa glas till mig.
Hon hade gått hem och tagit fram folie och bett sin mamma om hjälp och så gjorde de dessa glas till sagan.
Tack E och A.

Ryggsäckarna har min mamma sytt.

Smörgåsarna har jag först kopierat av 2 smörgåsar från någon bok.
Sen har jag kavlat ut cernit lera i samma storlek som smörgås bilderna, värmt lera så den blev hård. Sen limmade jag fast bilderna och tillsist lackade jag på.

Kniven har jag gjort av en vanlig blompinne.

//Pim

1 kommentar:

AnnaF sa...

Så finurlig du är. Fina grejer!!!Ha en bra dag.