måndag 10 augusti 2009

Bamse

Jag brukar sjunga om "Bamse" men har saknat en burk dunderhonung.
Hade tänkt göra en burk av cernit lera men så täljde jag en istället.




Här kommer två versioner på sången om Bamse.
Jag sjunger den första för det var den jag lärde mig först.

Heja Bamse, starkast är vår Bamse.

Men han tycker inte om att slåss!

Dunderhonung, farmors dunderhonung

äter han för att bli stark förståss.

Och kommer det en stöddig typ och ger en liten svag ett nyp

då får man akta sig, jamän, för Bamse är allas vän

Heja Bamse, snällast är vår Bamse.

Han är lika snäll som han är stark


Andra


Heja Bamse, starkast är vår Bamse.

Men han tycker inte om att slåss!

Dunderhonung, farmors dunderhonung

äter han för att bli stark förståss.

Och kommer det en stöddig typ och ger en liten svag ett nyp

då laddar Bamse upp igen med dunderhonungen.

Heja Bamse, snällast är vår Bamse.

Lycklig den som har en sådan vän.


//Pim

Inga kommentarer: