onsdag 2 september 2009

Ordning och reda!

Lite om sakerna till: Bu och Bä i skogen

Till blåbärsriset har jag tagit en bit tyg, klippt ut massor av blad i grön filt. Sytt sedan fast dem 2 och 2, tätt, tätt.
Jag gjorde inte blåbärsris över hela tyget.
Nu efteråt kanske jag skulle ha klippt ut en annan form på tyget. Lite rundare och "vågigt"

Blåbären har jag tagit små ärtor (ärtsoppsärtor) och färgat blåa.

"Stören" är en vanlig blompinne.


Blomman hade jag inte med från början. Men som barn är, så uppmärksammar de allt. Här kan ni läsa varför jag har smådetaljer med i vissa av sagor. (Får scrolla lite ner i texten)
Blomman är en liten knapp som jag har satt fast en grön piprenare på.
Hade även en liten "snigel" (trädgårdssnäcka) med i sagan men den försvann. Jag hade gjort den av brun cernit lera.



Lite ordning och reda i påsarna har jag löst så här:

Blåbären har jag lagt i en liten påse


Myrorna har jag en lite burk att ha i. Så det inte rymmer:)

Myrorna är egentligen små flugor i plast som jag tagit bort vingarna på.
Det brukar finnas bland "skoj" sakerna i leksaksaffärer och det finns ca 10 stycken i förpackningen.

Burken och påsen har följt med när jag köpt lite "scrap" saker, så ibland är det bra att ha andra hobbyn också.

//Pim

Inga kommentarer: