onsdag 10 februari 2010

Hej
Hittade lite som jag hade skrivit men inte lagt ut.

Denna ramsa var bland det första jag gjorde i konkret material. Då gjorde jag allt av filt och sydde för hand. Några av figurerna har försvunnit med åren men de andra finns kvar. Nu har jag gjort en ny variant av denna ramsa. Men visar också de gamla figurerna, som jag har kvar, som är små fingerdockor.
Jag tror att texten finns i boken: "Nu ska vi sjunga"

Ramsa

Vov-vov, sade hunden
Den som slapp vara bunden

Jam-jam, sade katten tycker inte om vatten


Surr-surr, sade flugan Varmt och gott är det i stugan

Nöff-nöff, sade grisen Jag får mat utav Lisen


fortsättning...

//Pim

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men Hej! Så bra att jag tittar in hos dig ibland :)
Har varit så inspirerad av ditt arbete att jag har gjort 4-5 sagor nu som jag tar med till dagiset. Och flera ska det bli. Måste bara ha hyllor och knaggar så jag får plats till allt :)

Tina