fredag 1 maj 2009

Fler blommor!

Så gjorde jag Tussilagon.

Jag klippte ut 2 lite större cirklar (ca 4 cm)och 2 lite mindre cirklar i gult filt.

Sy fast en mindre i de två större cirklarna med pistiller som gjorts som på de andra blommorna jag visat.

Den andra lilla cirkeln trädde jag genom en ståltråd och gjorde en ögla på.
Klippte ut remsor och lindade i två omgångar runt ståltråden.

Klippte upp små jack i den gröna filten.

Limmade sen fast blomman i stjälken

Klar!


Sjunger :

Lilla Tussilago
Text: Tyra Macfie, musik Wallin Bertil

Lilla tussilago, lilla tussilull
har du målat kjolen din
i solens klara gull

Då du ler emot mig uppå dikeskant
lyser det som våren själv
så gult och nytt och grant

Lilla tussilago, vill du lära mig
sprida lite solsken,
söka likna dig


Finns även en annan sång om tussilago på Ingelas lekstuga


//Pim

Inga kommentarer: